Zapraszamy na wiosenne webinary
Wiosna nas nie rozpieszcza – rozpieśćmy się sami! Nic nie daje takiej przyjemności, jak zdobywanie wiedzy 🙂 Dlatego przygotowaliśmy dla Was w kwietniu cykl wiosennych webinarów. Każdy znajdzie dla siebie coś interesującego.
Wszystkie spotkania będą odbywać się na platformie ZOOM.
Tytuł: Baza konkurencyjności – praktyczne warsztaty
Termin: 28.04.2021 r. (środa), godz: 09:00-11:00
Dlaczego warto dołączyć?
Podczas warsztatów dowiesz się jak poruszać się po bazie konkurencyjności, jak zamieszczać tam oferty. Na co wrócić uwagę, jak zamieścić rozstrzygnięcie. Ponadto poruszymy też tematy związane z kryteriami ocen i warunkami udziału. Te warsztaty ułatwią Ci pracę i pomogą bezproblemowo przejść przez proces zamieszczania zapytania.
Dla kogo?
Webinar jest kierowany do organizacji pozarządowych realizujących projekty współfinansowane z Funduszy Europejskich, które są zobowiązane do stosowania zasady konkurencyjności w ramach realizowanych projektów. W szczególności zapraszamy osoby, które nie miały jeszcze styczności z bazą konkurencyjności lub z jej nową wersją obowiązującą od sierpnia 2020 roku.
Zapraszamy organizacje pozarządowe działające w jednym z powiatów: łaskim, łódzkim-wschodnim, opoczyńskim, pabianickim, tomaszowskim, rawskim, zduńskowolskim oraz organizacje pozarządowe z Łodzi prowadzące aktywnie działalność ekonomiczną.
Webinar poprowadzi
Marta Stępniak – absolwentka socjologii na Uniwersytecie Łódzkim, studiów podyplomowych z rachunkowości, doradca biznesowy, konsultant ds. zamówień publicznych, certyfikowana księgowa (certyfikat Ministra Finansów nr 42906/2010). Od 2007 r. zawodowo związana z trzecim sektorem, w którym zdobyła doświadczenie w zarządzaniu, finansach i księgowości. Skutecznie zrealizowała kilkadziesiąt projektów współfinansowanych z różnych źródeł. W Instytucie od 2019 r., zaangażowana w działania Akademii Instytutu Spraw Obywatelskich, OWES Centrum KLUCZ, inicjatywę Obywatele decydują. Uczy się języka koreańskiego, interesuje się tamtejszą kulturą, a także manhwą (koreańskie komiksy). Od niedawna poznaje procesy projektowania sztucznej inteligencji, w szczególności budowania i ewaluacji modeli uczenia maszynowego.
Tytuł: Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych z perspektywy przedsiębiorstw tradycyjnych
Termin: 21.04.2021 r. (środa), godz. 14:00-16:00
Dlaczego warto dołączyć?
Sytuacje kryzysowe są nieodłącznym elementem życia przedsiębiorstwa. Czy będzie to globalny kryzys pandemii, czy remont parkingu przed sklepem. Skala oczywiście ma znaczenie, indywidualna specyfika też, ale pewne ogólne zasady obowiązują w każdym przypadku.
Podczas spotkania poznasz:
- Specyfikę sytuacji kryzysowych.
- Podstawowe zasady postępowania w takich sytuacjach.
- Zasady dokonywania przeglądu najważniejszych obszarów przedsiębiorstwa pod ciśnieniem kryzysu.
- Odpowiedzi na pytanie: Co robić w takiej sytuacji, czego unikać, a co może mieć fatalne skutki
Tytuł: Informacyjno-kontrolne aspekty prowadzenia przedsiębiorstwa społecznego
Termin: 29.04.2021 r. (czwartek), godz. 14:00-16:00
Nadzór, kontrola, monitoring, controlling… wbrew pozorom to nie jest zbiór synonimów. Nadzór pilnuje żebyśmy kopali rów, kontrola sprawdza czy kopiemy ten rów, monitoring sprawdza, ile metrów rowu jest wykopane na godzinę, a controlling pyta, po co kopiemy ten rów.
Co wiemy, co powinniśmy wiedzieć, co jest konieczne, żeby prowadzić przedsiębiorstwo?
Program spotkania
- Informacja: co to jest?
- Ścieżka: dane -> informacja -> wiedza.
- Kluczowe wyzwania.
- Charakterystyka informacji.
Dla kogo?
Zapraszamy organizacje pozarządowe działające w jednym z powiatów: łaskim, łódzkim-wschodnim, opoczyńskim, pabianickim, tomaszowskim, rawskim, zduńskowolskim oraz organizacje pozarządowe z Łodzi prowadzące aktywnie działalność ekonomiczną.
Webinar poprowadzi
Piotr J. Wypych – naturalnym obszarem jego kompetencji są analizy finansowe, controlling, doradztwo finansowe, ale działał też w dziedzinach takich: jak strategia, sprzedaż, marketing, social media. Wieloletni doradca oraz dyrektor finansowy spółek prywatnych i publicznych. Członek zarządów firm i rad nadzorczych spółek prywatnych i publicznych. Przez ponad 10 lat zajmował się funduszami typu Venture Capital i Private equity. Współpracował z ekspertami i doradcami szeregu instytucji finansowych i biznesowych w Polsce i za granicą. W Instytucie zajmuje się szeroko rozumianym Doradztwem Biznesowym (duże D i duże B!). Osiągnął wiek, w którym szereg rzeczy które go bawiły już przestały i intensywnie zastanawia się co teraz. Szczególnie, że z powodu Covida nie może przesiadywać w kawiarniach, uczyć się tanga czy chodzić do kina (najlepiej prowadzonego przez przedsiębiorstwo społeczne).
Jak się zapisać?
Aby dołączyć do spotkania należy przesłać wiadomość e-mail na adres karolina.fijolek@instytut.lodz.pl w tytule wpisując interesujący Państwa temat webinaru. w treści prosimy podać imię i nazwisko zgłaszanej osoby oraz nazwę i nr KRS reprezentowanej organizacji.
Przed zarejestrowaniem na wydarzenie zapraszamy do zapoznania się z klauzulą informacyjną:
WAŻNE: wypełnienie formularza rejestracyjnego nie jest równoznacznie z automatycznym dopisaniem do listy uczestników. Zgłoszenia będą weryfikowane i zatwierdzane przez organizatora w ciągu 24 godzin od otrzymania zgłoszenia.
Udział w webinarach jest bezpłatny
Więcej informacji udziela
Karolina Fijołek-Głowacka, e-mail: karolina.fijolek@instytut.lodz.pl, tel. 512 034 281.