Gospodarka społeczna. Od pomysłu do biznesu
Gospodarka społeczna to odpowiedź na rosnący problem wykluczenia społecznego. Próbuje ona wypełnić lukę między mocno konkurencyjnym środowiskiem biznesowym a działalnością organizacji non-profit.
Bez względu na formę prawną, na jaką zdecydują się założyciele ważny jest pomysł i znalezienie takiej niszy rynkowej, która zapewni, że oferowane produkty znajdą akceptację u klientów. Wsparciem dla rozwoju gospodarki społecznej są bez wątpienia innowacje społeczne, które pozwalają łączyć różnorodne pomysły i podejścia generując tym samym innowacyjne pomysły biznesowe.
Polecamy Sprawdź, co jeszcze dla Ciebie przygotowaliśmy

Metoda Fundacji Orange na skuteczny projekt społeczny
Niniejsza publikacja ma służyć przedstawieniu metody na projekt społeczny, która została...
Oglądaj więcej
Rozwój przedsiębiorczości społecznej w Polsce i wybranych krajach Unii Europejskiej
Raport ukazuje rozwój przedsiębiorczości społecznej w Polsce i wybranych krajach UE:...
Oglądaj więcej
Zalecenia na rzecz wzmocnienia przedsiębiorczości społecznej – podsumowanie międzynarodowego raportu i historie sukcesu
Opracowany raport zawiera zestaw zaleceń dotyczących wzmacniania przedsiębiorczości społecznej oraz aspekty...
Oglądaj więcej
Zaszczep się przeciw wypaleniu. W poszukiwaniu równowagi w działaniach społecznych
W dniach 5 i 10 listopada 2020 roku odbyła się (anty)konferencja...
Oglądaj więcej
Jak dobrze ewaluować projekty? Miniporadnik ewaluacji dla realizatorów projektów z obszaru edukacji, kultury, animacji lokalnej
Miniporadnik ewaluacji i zestaw narzędzi ewaluacyjnych powstały, by zmienić negatywny sposób...
Oglądaj więcej
Działaj lokalnie! – przewodnik po centrach wolontariatu z terenu województwa łódzkiego
Jest to praktyczny przewodnik z wykazem aktualnych centrów wolontariatu oraz podmiotów...
Oglądaj więcej