Jak zostać i pozostać przedsiębiorcą – Poradnik dla nowo powstałych firm
Jak stworzyć biznesplan? Jak wybrać formę prowadzenia działalności gospodarczej? Skąd wziąć pieniądze na rozwój firmy? Jak zadbać o skuteczną promocję?
„Jak zostać i pozostać przedsiębiorcą” – to wyróżniające się na rynku kompleksowe kompendium wiedzy, które w usystematyzowany sposób przeprowadza czytelnika po wszystkich najistotniejszych zagadnieniach, z którymi spotykają się osoby stawiające pierwsze kroki w biznesie. Poradnik jest cykliczną publikacją wydawaną przez PARP, a jego kolejne edycje cieszą się dużą popularnością wśród przedsiębiorców, którzy poszukują informacji prezentowanych w sposób wiarygodny, przejrzysty i kompletny. Ostatnie wydanie poradnika w ciągu 6 miesięcy zostało pobrane już ponad 40 000 razy.
Z pierwszej części publikacji przedsiębiorcy dowiadują się, w jaki sposób przekształcić pomysł w efektywną strategię i ocenić szanse na powodzenie projektowanego biznesu. Pomocne są również wskazówki, jakie formalne kroki należy podjąć, aby zarejestrować własną działalność gospodarczą. Obecne wydanie poradnika zostało wzbogacone o obszerną część poświęconą zagadnieniom prawnym. Wiedząc, jak istotna jest znajomość przepisów pozwalająca podejmować decyzje zgodnie z obowiązującym prawodawstwem oraz budować profesjonalne relacje z kontrahentami i klientami, w rozdziale „Z prawem na co dzień” zamieszczone zostały najistotniejsze informacje z zakresu prawa podatkowego, rozliczania kosztów firmowych, opłacania składek ZUS czy prowadzenia księgowości.
Publikacja „Jak zostać i pozostać przedsiębiorcą” pomaga znaleźć źródło finansowania projektu, dostarcza wiedzy na temat możliwości korzystania z usług doradczych oraz innych narzędzi wsparcia dla przedsiębiorców. Lektura poradnika przybliża również specyfikę prowadzenia biznesu w Internecie, a dostarczając cennych wskazówek z zakresu promocji i marketingu, pomaga w zbudowaniu skutecznej strategii komunikacji przedsiębiorstwa.
Autorzy poradnika dużo uwagi poświęcają bezpieczeństwu firm. Dzięki temu czytelnik znajdzie w nim niezbędne podpowiedzi, jak weryfikować wiarygodność kontrahentów, jak zdobywać informacje o innych firmach oraz jak zapewnić swojej firmie możliwość stabilnego działania.
Na końcu poradnika zostały zamieszczone adresy stron internetowych, istotnych z punktu widzenia osoby rozpoczynającej działalność gospodarczą. Przedsiębiorca zainteresowany szczegółowymi przepisami dotrze do nich dzięki linkom prowadzącym wprost z przewodnika do portali zawierających ustawy w ich obowiązującej aktualnie wersji.