To już trzeci raport z badań poświęconych fundacjom korporacyjnym w Polsce. Fundacje założone przez firmy stanowią specyficzną grupę organizacji i – jak pokazują niniejsze badania – mają pewne cechy wspólne. Sektor skupiający te podmioty, dynamicznie się rozwija i wykazuje coraz większe zróżnicowanie. W badaniach zajęto się się takimi zagadnieniami, jak: obszary działalności fundacji, ich beneficjenci, charakter i rodzaje prowadzonej działalności, zasoby osobowe i finansowe. Dużo uwagi poświęcono relacjom pomiędzy fundacjami a ich fundatorami, stopniowi powiązań z firmami założycielskimi, zakresowi autonomii i korzyściom dla obu stron.
Prześledzono także dynamikę powstawania fundacji w ostatnich latach, ich rozkład geograficzny i branże reprezentowane przez firmy założycielskie. W badaniach znalazło się też miejsce na niełatwe dla fundacji kwestie, takie jak diagnozowanie potrzeb społecznych, mierzenie efektów własnych działań czy angażowanie pracowników fundatora, szczególnie w programy wolontariatu pracowniczego. Zapytano też o wyzwania i o przyszłość – o to, co zdaniem badanych zmieni się w działalności ich organizacji za kilka lat.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.